August 15, 2005

سرفه + نوکیا

اصلا خوب نیست که یک فیلم هالیوودی تو سینماهای امریکا، اروپا و آسیای شرقی اکران بشه، همه بتونن توی یک سینمای استاندارد اونو تماشا کنند و ما فقط خبرش رو بشنویم.نه اصلا خوب نیست. من دوست دارم فیلم با کیفیت ببینم و به این سی دی هایی که از روی پرده ضبط شده علاقه ای ندارم. اما فیلمی که تازه از تنور دراومده آدمو وسوسه می کنه.قبول ندارین؟ چند شب پیش دو تا فیلم به دستم رسید.شاید شما دیده باشین! اولی Bewitched " افسون شده" بود با بازی نیکول کیدمن. شروع فانتزی و موزیکال فیلم این نوید رو می داد که قراره سرگرم کننده باشه. اما 10 دقیقه ای که گذشت حوصله ام سر رفت. صدا که انگار از ته چاه در میومد! تصویر هم تعریفی نداشت. هنوز هم سی دی دومش رو تماشا نکردم. البته انکار نمی کنم که شاید اگر رو پرده سینما می دیدمش حداقل تا پایان فیلم می نشستم.بهر حال ثابت می کنه که یک بازیگر سرشناس هم میتونه تو فیلم خیلی معمولی ظاهر بشه. دومی Dark Water "آب تیره" درام- تریلر خوبی بود. از جنیفر کانلی خوشم میاد. منو یاد لیلا حاتمی میندازه. شاید بخاطر معصوم بودن چهره اش باشه و اینکه زیباییش کلیشه ای نیست. تو این فیلم هم قشنگ بازی کرده.آریل کوچولو هم باورکردنیه. کیفیتش از اولی هم بدتر بود و خیلی قستمهاش رو نفهمیدم. دست کم این جذابیت رو برای من داشت که تا آخر تماشا کنم و یک جاهایی هم کمی بترسم. جالب اینکه تا پایان فیلم صدای سرفه میومد. یک بار هم صدای زنگ نوکیا! یادم افتاد یک بار تو سینما یک خانم و آقای مسن پشت سر من نشسته بودن. از بدشانسی آقاهه گوششاش سنگین بود و همسر فداکارش (یا بی ملاحظه) میخواست هر جمله رو براش تکرار کنه.از بس هرس خوردم نفهمیدم فیلم چی شد. اما این بار سعی کردم پشت سر هر سرفه یک لبخند به خودم بزنم!

هوس کردم یک فیلم "قشنگ" ببینم. چیزی که بشه قدم زد و بهش فکر کرد. داستانی که فرداش تو تاکسی صحنه هاش جلوی چشمم باشه و صد بار از خودم بپرسم اگه من بودم چکار می کردم.


Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Web Blog Pinging Service